Analytics · Αρθρα

Ernst & Young: Μοχλός ανάπτυξης τα προηγμένα analytics

Ως μοχλό ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις χαρακτηρίζονται τα προηγμένα analytics, όπως προκύπτει από ειδική έρευνα της Ernst & Young (EY) και του Forbes Insights.

Τα ευρήματα της μελέτης αναδεικνύουν την υπεροχή και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα όσων επιχειρήσεων έχουν αναπτύξει μια καλά εδραιωμένη στρατηγική analytics, με βασικό ρόλο στη συνολική επιχειρηματική τους στρατηγική.

Το 2016, μεταξύ των συγκεκριμένων επιχειρήσεων:

  • το 66% πέτυχε αύξηση εσόδων κατά τουλάχιστον 15%,
  • το 63% ανέφερε ότι τα περιθώρια λειτουργικού κέρδους αυξήθηκαν κατά τουλάχιστον 15%,
  • το 60% δήλωσε ότι βελτίωσε και το προφίλ εταιρικού κινδύνου τους

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την ΕΥ, περισσότερα από τα μισά στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν πως σκοπεύουν να επενδύσουν τουλάχιστον 10 εκατ. δολάρια σε δεδομένα και προηγμένα analytics, στα επόμενα δυο χρόνια.

Όσον αφορά στην κατάταξη των κλάδων ως προς την ωριμότητα χρήσης προηγμένων analytics, οι τηλεπικοινωνίες βρέθηκαν στην πρώτη θέση, ενώ τα καταναλωτικά προϊόντα και το λιανεμπόριο έπεσαν στη δέκατη από την τέταρτη θέση που κατείχαν το 2015. Ο τομέας της τεχνολογίας κατατάχθηκε στη δεύτερη θέση φέτος, ενώ ακολούθησε η μεταποίηση στην τρίτη θέση. Στο χώρο των αναδυόμενων τεχνολογιών, οι επιχειρήσεις που κυριαρχούν στην αγορά χρησιμοποιούν προγνωστικά μοντέλα (67%), τεχνητή νοημοσύνη (53%) και ρομποτική αυτοματοποίηση διαδικασιών (43%).

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αντίστοιχη πριν από ένα χρόνο, μόνο το 16% είχε καταφέρει να ενσωματώσει μια στρατηγική analytics, η οποία να εξασφαλίζει τη διάχυση της πληροφόρησης σε όλες τις λειτουργίες των επιχειρήσεων, όπως το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού (HR), το οικονομικό τμήμα και η εφοδιαστική αλυσίδα. Το φετινό ποσοστό, ανέρχεται στο 23%, δείχνοντας ότι έχει σημειωθεί κάποια πρόοδος, αλλά υπάρχει ακόμα πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει.

Η φετινή έρευνα υπογραμμίζει ότι η έμφαση πρέπει να παραμείνει στα άτομα που εφαρμόζουν τα αποτελέσματα των analytics, λαμβάνουν αποφάσεις και τροποποιούν τις επιχειρηματικές διαδικασίες μέσα στους οργανισμούς. Το 41% των επιχειρήσεων συνεχίζει να έχει έλλειψη της απαραίτητης συνεργασίας μεταξύ του τμήματος πληροφορικής, της ομάδας δεδομένων και analytics και της επιχειρηματικής ομάδας.

Ο Ηλίας Βυζάς, εταίρος στο τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της ΕΥ Ελλάδος και επικεφαλής του Κέντρου Αριστείας για Analytics της ΕΥ Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, σημείωσε τα εξής: «Σε μία εποχή που η τεχνολογία έχει μεταβάλει τον τρόπο που λειτουργούν οι επιχειρήσεις, τα analytics αποτελούν κρίσιμο στοιχείο και πρέπει να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής τους.

»Έχοντας να αντιμετωπίσουν όχι μόνο το δραστικό μετασχηματισμό που επιβάλλει η τεχνολογία, αλλά και την οικονομική κρίση, οι ελληνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να συμβαδίσουν με τις εξελίξεις και να τοποθετήσουν τα analytics στις προτεραιότητές τους. Η επένδυση χρόνου και πόρων στα analytics είναι ζωτικής σημασίας, αν θέλουν να εξασφαλίσουν τη βιώσιμη ανάπτυξή τους κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης».

naftemporiki.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s