Uncategorized

The year in media errors and corrections 2014

Correction of the Year

This New York Times correction combines Kimye, butts and a writer treating a fake news website and a fake radio station as real. Bravo:

An earlier version of this column was published in error. That version included what purported to be an interview that Kanye West gave to a Chicago radio station in which he compared his own derrière to that of his wife, Kim Kardashian. Mr. West’s quotes were taken, without attribution, from the satirical website The Daily Currant. There is no radio station WGYN in Chicago; the interview was fictitious, and should not have been included in the column.

Runner Up

The Sun (U.K.) offered a correction that detailed just how ridiculous their original “reporting” was:

In an article ‘London Bridge IS Falling Down’ (16 June) we stated that the iconic bridge, now a tourist attraction in Arizona, was falling into disrepair and could soon be bulldozed.

Read more

from Poynter. http://ift.tt/1zzvUVk

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s